DŹWIĘK PRZESTRZENNY 360

Dźwięk przestrzenny to nowy na rynku element projektów VR i filmowych projektów 360. Dzięki niemu możemy za pomocą pary słuchawek lub wielokanałowego systemu głośników odczuć przestrzenność każdego elementu dźwiękowego – usłyszymy, że dźwięk dobiega nie tylko z lewej czy z prawej strony, ale także z przodu, z tyłu czy z góry!

To dziedzina, która bardzo szybko się obecnie rozwija, dając odbiorcom wciąż nowe możliwości doświadczania wyjątkowo realistycznych dźwiękowych światów, twórcom zaś – fascynujące i zupełnie nowe możliwości opowiadania historii dźwiękiem. To dlatego właśnie w 2016 roku praca z dźwiękiem przestrzennym stała się naszą prawdziwą pasją!

Oferujemy:
• terenowe nagrania ambisoniczne,
• terenowe nagrania binauralne z użyciem sztucznej lub prawdziwej głowy ludzkiej,
• przestrzenne udźwiękowienia interaktywne i multimedialne w silnikach Unreal oraz Unity,
• przestrzenne udźwiękowienia filmowe 360 w oprogramowaniu Facebook Spatial Workstation,
• udźwiękowienia binauralne w oprogramowaniu IRCAM SPAT.

Dwie najważniejsze realizacje przestrzenne, którymi możemy się w tej chwili pochwalić to:
• pionierskie słuchowisko binauralne „Tunel”, nagrywane całkowicie w terenie – z udziałem prawdziwych aktorów, w żywych terenowych lokacjach, bez studyjnego montażu dźwięku (do posłuchania tutaj),
• dźwięk do gry komputerowej Interkosmos, wyprodukowanej przez Ovid Works i dedykowanej na systemy VR HTC Vive i Oculus Rift (do kupienia tutaj; krótki tekst na temat naszej pracy nad projektem tutaj).